Al súper en línia, en català

Posted on Tagged

‘Emmarca’t supermercats’ i altres marques o establiments d’autoservei a Catalunya

La gran majoria de cadenes de supermercats tenen el web en la llengua pròpia

El 78,9 % de les cadenes de supermercats que venen en línia ho fan en català, el 73,7% de les que tenen web, disposen de versió catalana i el 68,1 % de les que tenen aplicació per a mòbil, la tenen en català, segons l’estudi Emmarca’t Supermercats que la Direcció General de Política Lingüística de la Generalitat de Catalunya ha dut a terme en 42 marques de les 50 primeres empreses en facturació del sector de distribució alimentària a Catalunya.

D’acord amb l’estudi un 46,2% de les cadenes de supermercat líders a Catalunya ofereixen l’opció de comprar en línia. En el 68,4% dels casos, el català és l’opció lingüística de manera completa, un percentatge que arriba al 78,9 % si s’hi inclouen les cadenes que l’ofereixen parcialment (el 10,5%). Un 21,1% no l’ofereix com a opció. La gran majoria de les cadenes (38 de 42) tenen pàgina web (90,4%) i un 73,7% la tenen disponible en català, el 71,1% amb l’opció completa en aquesta llengua (27 webs) i una cadena, que representa el 2,6 % de les marques, l’ofereix només parcialment. De marques que no ofereixen l’opció de compra en català n’hi ha deu (un 26,3%).

El castellà està disponible en el 84,2% dels webs de les marques de supermercats i altres marques o establiments d’autoservei analitzats. El 15,8 % dels webs ofereix l’anglès com a opció lingüística; el 5,3 %, el francès i l’alemany. 

Pel que fa a la presència del català en les aplicacions mòbils de les cadenes, del 52,4% d’empreses que disposen d’app, el 68,1% té l’opció de compra en català. El 63,6% l’ofereix íntegrament i el 4,5% l’ofereix de manera incompleta. Això vol dir que el 31,8% de les cadenes amb aplicació mòbil no ofereix la llengua catalana. Si prenem com a mostra tant les marques que disposen d’aplicació com les que no, en el 33,3% dels casos hi ha disponibilitat en català –el 2,4% de les marques té una versió incompleta en aquesta llengua–.

El fet que la gran majoria de cadenes de supermercats ofereixen el català als seus web no vol dir que els productes que s’hi venen estiguin etiquetats en aquesta llengua.

Emmarca’t Supermercats forma part de la tasca de Política Lingüística per acompanyar les empreses amb polítiques d’estímul i informació sobre les obligacions legals i els avantatges en termes de màrqueting i consum perquè incorporin el català en l’atenció als consumidors i també en la venda en línia.