El confinament enlaira À Punt

Posted on Tagged

La televisió valenciana dobla l’audiència i confia a mantenir el nombre d’espectadors i guanyar-ne de nous

À Punt, la televisió pública valenciana, ha tingut una vida tumultuosa. Nascuda el juny del 2018 de les cendres de l’antic Canal Nou, tancat pel govern del Partit Popular el 2013, ha estat constantment sota la lupa i ha tingut uns índexs d’audiència baixos, sobretot si es comparen amb altres cadenes autonòmiques com TV3, líder a Catalunya, o Aragón TV. Els problemes de l’emissora per satisfer els objectius d’audiència que s’havien fixat, fins i tot van dur la directora general d’À Punt Mèdia, Empar Marco, a plantejar la possibilitat d’oferir una part de la programació en castellà, un fet que no lliga amb un dels principals objectius de la cadena: el foment del valencià.

La pandèmia del coronavirus i el consegüent confinament de la població a casa, però, ha reviscolat la cadena. Durant el mes de març, À Punt va doblar l’audiència diària i va tancar amb una quota de pantalla del 3,2%, una xifra modesta comparada amb altres canals, però que indica una important tendència a l’alça (1,3 punts respecte del febrer). Es tracta de la millor dada des del seu inici, una xifra que es va incrementar lleugerament a l’abril, mes en què va assolir una quota del 3,3%, una dècima més que al març, i una mitjana de 34.000 espectadors. Segons À Punt, els programes més vistos de la cadena han estat els informatius amb una mitjana de 135.000 espectadors diaris.

La cadena s’enfronta ara al repte de mantenir i, si pot ser, incrementar l’audiència guanyada durant els mesos de desconfinament gradual que venen, en què s’espera que el consum general de televisió baixarà. Fonts d’À Punt reconeixen al Diari de la llengua que “el confinament ha sigut per À Punt una oportunitat de retrobar-se amb l’audiència que busca a la televisió pública valenciana una informació i continguts de proximitat”, especialment en un moment en què els espectadors demanen “un servei públic” que els ofereixi “les dades que busquen i necessiten per a la seua vida diària” enmig de la pandèmia de la Covid-19.

“Molts valencians han descobert ara les graelles d’una ràdio i televisió públiques que treballen per a oferir-los l’actualitat i l’entreteniment necessaris. Potser molts encara no havien tingut temps de conéixer l’oferta d’À Punt i, pensem que, gratament, segons ens donen suport a les xifres d’audiència, hem sigut un descobriment”, explica el Departament de Comunicació de la cadena, que confia que “ la fidelitat dels espectadors continuarà”. “Estem preparant amb molta il·lusió una programació d’estiu renovada i molt interessant. Molts valencians aquestes vacances les passen a casa per seguretat i À Punt continuarà al seu costat”, assegura la cadena, que també prepara canvis per a la tardor que creuen que “no sols mantindran l’audiència”, sinó que l’augmentaran. “Els valencians ens han obert les portes de les seues cases i hem entrat per la ràdio, la televisió i el web. Ara no els volem decebre perquè volem que es queden amb À Punt”.

2 thoughts on “El confinament enlaira À Punt

  1. Què bé!! Des de el 2013 els valencians no se’ls va permetre continuar amb la seva TV Canal 9.Ara és el vostre moment!! Què tingueu sort!!

  2. Celebro que els valencians comencin a normalitzar l´ús de la seva llengua.
    Que mirin la seva televisió i que la sentin com a pròpia és quelcom reconfortant.
    Opino, que tenen que estimar les seves arrels, culturals i lingüístiques per sobre de tot.
    Evitar que siguin colonitzats per altres cultius de matriu castellana. Quelcom complicat¡

    Endavant i sort¡

Comments are closed.