‘El joc del calamar’ dispara l’interès pel coreà

Posted on Tagged

El pop coreà atrau molts joves d’arreu del món / Creative Commons

L’auge de la cultura de Corea del Sud atrau milers de persones cap a la seva llengua

La sèrie sud-coreana de Netflix El joc del calamar ha disparat l’interès per aprendre el coreà, segons informa l’agència Reuters. L’exemple més clar d’aquest apogeu de la cultura i l’idioma del país asiàtic és l’augment d’un 76% en el nombre d’usuaris de l’aplicació per aprendre idiomes Duolingo que estudien coreà al Regne Unit dues setmanes després de l’estrena de la sèrie, un percentatge que és del 40% als Estats Units.

De fet, ja fa anys que la cultura sud-coreana és moda arreu del món. L’auge va començar amb l’interès del món occidental per manifestacions de la cultura asiàtica com el còmic i, sobretot, la música pop sud-coreana, i es va consolidar amb la pel·lícula Paràsits, guanyadora de quatre premis Oscar en l’edició del 2019.

L’interès per la llengua coreana i la seva influència s’ha reflectit recentment amb la inclusió a l’Oxford English Dictionary, de llengua anglesa, de 26 noves paraules d’origen coreà, un fet que ha estat celebrat pel mateix president sud-coreà, Moon Jae-in.

Segons Duolingo, hi ha més de 7,9 milions d’usuaris de la plataforma que estudien coreà, que és la segona llengua que més ràpid creix després de l’hindi. El King Sejong Institute, que depèn del Ministeri de Cultura de Corea del Sud, també ha registrat un gran increment en el nombre d’estudiants internacionals de coreà. Actualment n’hi ha prop de 76.000, de 82 països diferents i el 2007 només en tenien 740 de tres estats.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.