TV3 estrena plataforma juvenil a internet

La cadena engega cinc produccions audiovisuals per arribar a nous públics

Televisió de Catalunya ha anunciat aquest dilluns la pròxima estrena de cinc produccions audiovisuals dissenyades prioritàriament per a internet pensades per arribar a nous públics i per distribuir-se en les plataformes de vídeo i les xarxes socials. D’aquesta manera, la cadena atén, en part, les demandes de potenciar els productes audiovisuals en català, especialment per a joves, en un mercat en què la llengua pròpia del país ha perdut molt de terreny els darrers anys.

Les cinc produccions, que també estaran disponibles a TV3 a la carta, són Mood Z, La comunitat, Cover, la segona temporada de Bricoheroes i Jugada mestra. Totes cinc s’estrenaran durant el tercer trimestre del 2020 i el primer del 2021. A més, a principis de l’any que ve, TV3 també té previst emetre dues produccions infantils que s’estrenaran en primícia a les xarxes, que se sumaran a les dues estrenes exclusivament digitals que TV3 va presentar la temporada passada: TV3xUnTub i EndevinaTV3.

La producció més esperada és Mood Z, que s’estrena el proper dilluns 12 d’octubre i oferirà continguts d’interès per als joves, creats explicats per ells mateixos i publicats a través dels canals que més utilitzen. A l’equip hi ha de periodistes, activistes i influenciadors com Marina Vallejo, Xènia Casado, Aleix Manzano i Gerry Querol, que oferiran píndoles de vídeo a Instagram, Twitter i TikTok, i un vídeo amb la història principal del dia que es publicarà a YouTube. També hi haurà un consultori en directe setmanal a YouTube i un resum amb el millor de la setmana.

A més de Mood Z, TV3 incorporarà La comunitat, un programa d’històries personals compartides presentat per Bibiana Ballbè; Cover, un concurs de talents musical; la segona temporada de Bricoheroes; i Jugada mestra, un programa d’humor en format podcast de vídeo i àudio, presentat per Carles Sànchez Verdú i Charlie Pee, acompanyats per nous talents de la comèdia catalana.

L’anunci de TV3 arriba després que el seu director, Vicent Sanchis, anunciés el juliol passat que la cadena recuperarà un canal juvenil aquest any o el vinent. En una entrevista a El Cinèfil, Sanchis va explicar que la cadena preveu unir la informació cultural i esportiva en un canal que serà un “híbrid de Canal 33 i Esports 3” i “crear un canal infantil i juvenil”.

Diversos col·lectius han expressat els darrers mesos la necessitat de recuperar canals com el desaparegut 3xL per revertir la situació de minorització en què està el català en el terreny audiovisual, sobretot l’infantil i juvenil. L’estudi Català, youtubers i instagramers. Un punt de partida per promoure l’ús de la llengua sobre l’ús del català en continguts de Youtube i Instagram adreçats al públic juvenil, del Centre de Recerca en Sociolingüística i Comunicació de la Universitat de Barcelona (CUSC), alertava de la situació precària del català en aquest àmbit, però, alhora, exposava les oportunitats que s’obren per als continguts en aquesta llengua en un mercat sobresaturat.

De fet, darrerament han aparegut iniciatives per potenciar els continguts audiovisuals en català com el Canal Malaia, Valentúbers i l’Aixeta, que se sumen a d’altres que ja fa anys que estan en funcionament com Youtubers.cat.