Diumenge, juny 16, 2024
AUDIOVISUAL

3Cat impulsa el consum audiovisual en català

La plataforma ha superat els cent milions de reproduccions en el primer mig any de vida i ha recuperat part del públic infantil i juvenil

La plataforma 3Cat ha irromput amb força en els hàbits de consum audiovisual dels catalans i en els primers sis mesos de vida ha superat els 100 milions de reproduccions, concretament s’ha arribat a les 103.595.810, segons ha informat aquest dimecres la corporació. El nou entorn digital de continguts en català ja aplega més de 330.000 hores de produccions.

Entre el més consumit, en destaquen programes d’entreteniment exclusius de la plataforma, com La travessa, que acumula més d’1 milió i mig de reproduccions des de l’estrena i era el contingut més vist a la carta fins l’arribada de Tor, que aquest abril va col·locar el seu primer capítol com la millor estrena dels primers sis mesos, amb gairebé 500.000 reproduccions, la seva primera setmana.

També destaquen, segons 3Cat, continguts dirigits al públic infantil i el de joves-adults, com la nova temporada d’Eufòria o la sèrie Jo mai mai i Això no és Suècia, que ha superat el milió i mig de reproduccions, Joc de cartes i sèries de fa anys com ara Com si fos ahir, Plats bruts, Crims, El cor de la ciutat, La Riera i Merlí. La plataforma també ha fet un esforç per arribar a nous públics amb productes com Èpic nails i Love cost i sèries documentals com Núñez.

La irrupció de 3Cat ha fet augmentar de forma notable la presència del català en les plataformes de continguts a la carta. Cada mes es consumeixen més de 3,5 milions d’hores en català en aquesta plataforma i una mitjana de 120.000 hores diàries. En els primers sis mesos de vida del 3Cat més de 900.000 usuaris s’han registrat a la plataforma, que inclou també pòdcasts d’àudio provinents de Catalunya Ràdio.

“Hem fet un forat en l’entorn digital, on el català hi tenia una presència molt residual. És molt important, aquesta aposta, per arribar als nous públics, als nous hàbits de consum i, especialment, als joves i infants”, ha manifestat Rosa Romà, presidenta de 3Cat.

Els responsables de la corporació estan especialment satisfets d’haver arribat a bona part del públic infantil després de molts anys de deixadesa en què el Súper 3 havia perdut una part significativa del seu públic i d’haver abandonat projectes com el 3XL. El canal SX3 ha registrat un creixement del 23% amb l’estrena de la plataforma i les reproduccions de vídeo han augmentat un 18% i s’acosten a les 100.000 diàries. L’audiència digital del canal infantil s’ha incrementat un 21% amb l’estrena de la plataforma 3Cat en nombre de dispositius únics. La temporada anterior, 316.000 dispositius accedien cada mes als continguts de l’SX3 i, des de l’estrena de la plataforma, s’han superat els 384.000 dispositius mensuals.

També s’ha guanyat públic per a l’audiovisual en català entre el públic jove gràcies a productes com el concurs de talents musicals Eufòria, que és líder de les nits de divendres en l’emissió televisiva i, a més, és el programa més recuperat dels caps de setmana a l’entorn 3Cat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Verified by ExactMetrics