El Regne Unit endureix el nivell d’anglès per treballar al país
El govern calcula que les noves mesures faran reduir el nombre d’immigrants en 100.000 l’any
Els immigrants hauran de complir uns nous requisits en el coneixement de la llengua anglesa per treballar al Regne Unit, segons la llei aprovada aquest dimarts el Parlament britànic per substituir “el fallit sistema d’immigració de la Gran Bretanya per un de controlat, selectiu i just”. Els aspirants a obtenir un visat hauran d’acreditar l’equivalent al B-2 d’anglès en la capacitat de parlar, entendre, llegir i escriure l’anglès a través d’una prova feta per un organisme certificat pel Ministeri d’Interior.
La ministra de l’Interior, Shabana Mahmood, ha justificat la iniciativa del govern pel fet que el país “sempre ha donat la benvinguda als qui venen a aquest país i hi contribueixen”, però veu “inacceptable” que els immigrants vagin al Regne Unit “sense aprendre la nostra llengua” i siguin “incapaços de contribuir a la nostra vida nacional”.
Les mesures formen part del que estableix el llibre blanc sobre immigració impulsat pel govern i del Pla de Canvi per tenir un control més estricte dels immigrants que arriben al Regne Unit. El pla preveu que els sol·licitants de visat de treballadors qualificats hauran d’acreditar el nivell B2 i no pas el B1 com fins ara.
S’espera que s’introdueixin més requisits d’anglès per a altres modalitats de visat.
El Ministeri de l’Interior calcula que les noves mesures faran reduir el nombre de persones que van a treballar al Regne Unit en prop de 100.000 l’any.
Foto: El Pont de la Torre, a Londres / Raül G. Aranzueque