El Termcat amplia el vocabulari de les xarxes socials

El recull incorpora novetats com ‘història destacada’, ‘duet’ i ‘missatge directe’

El Termcat ha ampliat i actualitzat el Vocabulari de les xarxes socials, que conté actualment prop de 170 termes relacionats amb les diferents xarxes. El recull inclou ara la classificació de totes les entrades per àrees temàtiques. D’aquesta manera, en la consulta es pot saber a quina xarxa s’aplica cada terme i també es pot fer un filtre de termes per a cadascuna de les xarxes disponibles: Twitter, Facebook, Instagram, Snapchat, Tik Tok, LinkedIn, Pinterest i Youtube.

Entre les novetats hi ha l’elaboració de fitxes per a termes que encara no s’hi podien trobar, entre els quals destaquen, per exemple, història destacada (per a la highlight story d’Instagram), duet (per a Tik Tok), o missatge directe (per a Facebook, Twitter i Instagram).

El Vocabulari de les xarxes socials es va posar en marxa el 2014, fruit de la col·laboració entre el Termcat, que hi aporta el treball terminològic, i la Direcció General d’Atenció Ciutadana i Difusió del Departament de la Presidència, que per mitjà de la Guia de xarxes socials de la Generalitat de Catalunya estableix les pautes comunes per a la presència homogènia de la Generalitat a les xarxes socials. Des d’aleshores, i amb la contribució de la xarxa Realiter, que hi aporta equivalents en diverses llengües romàniques, s’ha mantingut el contingut del diccionari permanentment actualitzat.

El Vocabulari de les xarxes socials forma part de la col·lecció Diccionaris en Línia del Termcat, que ofereix més de 160 títols dedicats a diversos camps d’especialitat.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà.

LinkedIn
Share