Ràdio 4 arribarà a les Illes Balears l’1 de setembre
L’emissora es podrà sintonitzar a través de la TDT i RTVE s’ha compromès amb l’OCB que es pugui rebre per l’FM i en format digital
El president de RTVE ha assegurat a l’Obra Cultural Balear que ja s’han fet totes les passes perquè aquesta emissora en català de RNE arribi a les Illes Balears a través de la TDT. Així ho ha anunciat l’OCB, que explica que es tracta d’un primer compromís fruit dels contactes que l’entitat ha mantingut recentment amb el ministre per a la Transformació Digital i de la Funció Pública, Óscar López, i amb el president d’RTVE, José Pablo López. L’objectiu és que, a mitjà termini o en el futur, també es pugui rebre Ràdio 4 través de l’FM i en format digital.
El president de l’OCB, Antoni Llabrés, ha valorat la bona predisposició i la celeritat amb què es va avançant en aquests temes i es dona resposta a les reivindicacions de l’entitat. Llabrés ha recordat que les gestions dutes a terme per l’OCB han aconseguit els compromisos polítics i tècnics per fer possible la recepció del nou canal en català de RTVE que, en un principi, només s’havia de veure a Catalunya, i la recepció del canal infantil CLAN en català des del mateix moment que comenci la seva emissió per a Catalunya. També hi ha el compromís és que el català serà l’idioma que surti per defecte, quan hi hagi l’opció dual, als canals de TVE i a les emissions de les transmissions esportives en dual.
Tots els territoris de parla catalana
El president de RTVE és favorable, segons l’OCB, que la producció del canal en català de l’ens arribi a tots els territoris de parla catalana de l’Estat i que nodreixi de produccions procedents de les Illes Balears i del País Valencià. En aquests moments, la negociació d’aquesta recepció, a través de la TDT, està en fase de trobar la millor solució tècnica possible per fer-la efectiva i no es descarta explorar les opcions de canals tant insulars com estatals.
Llabrés ha remarcat que “per avançar cap a la normalització lingüística, cal que el català sigui present a tots els àmbits, també als mitjans públics estatals” i que “l’entitat continuarà fent seguiment de les passes que es vagin fent per garantir l’arribada de 2Cat i l’ampliació de l’oferta audiovisual en català a les Illes Balears”. El president de l’OCB ha recordat la tasca històrica de l’entitat per aconseguir, fa quaranta anys, la recepció de ràdio i televisió en català aplicant els mitjans tècnics necessaris per poder rebre, a les Illes Balears, les emissions dels canals de televisió i ràdio de Catalunya i del País Valencià com ara TV3, C33, 3/24 i Canal 9.
Foto: Pixabay