“Una llengua per guanyar”
El 90è aniversari de les Normes de Castelló, un clam per la normalització del valencià
La celebració del 90è aniversari de les Normes de Castelló, les bases que van unificar l’ortografia valenciana el 1932 i reconeixien la unitat de la llengua catalana, va viure dissabte el seu punt culminant a la capital de la Plana Alta amb els actes organitzats per Castelló per la Llengua.
Els actes de commemoració, sota el lema “Una llengua per guanyar”, van començar a les cinc de la tarda a la Casa Matutano de Castelló de la Plana, lloc on es van signar les Normes el 21 de desembre de 1932. La jornada es va iniciar amb l’actuació de la Conlloga Muixeranga de Castelló, els dimonis de Botafocs i les albades de Parint Versos. A continuació va començar la manifestació en defensa de la llengua pel centre de la ciutat.
El lema escollit per a l’edició d’enguany, “Una llengua per guanyar”, prové d’una frase cèlebre de Joan Fuster, de qui el 2022 es commemora el centenari del naixement, que recordava que “la llengua no ens la regalarà ningú, l’haurem de guanyar cada dia”, Castelló per la Llengua, que aplega més de vint entitats en defensa del valencià, ha animat en aquesta edició a fer servir la llengua pròpia davant la davallada del seu ús social dels darrers anys.
Un cop acabada la manifestació, que va comptar amb la presència d’un gran nombre d’entitats en defensa de la llengua i la cultura, es va fer un concert en què van participar artistes com La Kinky Band, Jazzwoman, Auxili, Lola Bou, Manel Brancal, Borja Penalba, Mireia Vives, Feliu Ventura, David Fernández i Al Tall.