Neixen els Premis Crit a creadors de contingut en català
El 3Cat, l’AMIC i la Fundació.cat organitzen uns guardons per “muscular” la presència de la llengua pròpia a les xarxes
ACN
El 3Cat, l’Associació de Mitjans d’Informació i Comunicació (AMIC) i la Fundació.cat han anunciat aquest dimarts la creació dels Premis Crit, que engegaran aquest any i busquen reconèixer la creació de contingut en català a les xarxes socials i plataformes digitals. El seu objectiu és professionalitzar el sector i fer que “es musculi”, segons ha dit la presidenta de la Corporació Catalana de Mitjans Audiovisuals (CCMA), Rosa Romà. Entre les categories dels guardons hi ha temes com l’humor, l’art i la gastronomia.
Segons han explicat els organitzadors, els premis aportaran visibilitat als creadors i els obrirà la porta a participar en la plataforma de 3Cat per a joves, EVA. L’acte d’entrega de guardons serà el 20 de juny al Teatre Nacional de Catalunya (TNC), on es distingirà el millor vídeo de l’any amb el vot del públic.
En la presentació de la primera edició dels Premis Crit a la sala Artchimboldi de Barcelona, Romà ha explicat que la creació d’aquesta iniciativa respon a la voluntat de tenir més creadors de contingut en llengua catalana i que des de les grans empreses com ara 3Cat s’afavoreixi aquest creixement perquè també hi hagi més consum en català a les xarxes. El president de l’AMIC, Ramon Grau, ha dit que espera que aquest concurs es posicioni com uns premis acceptats per tot el sector per fomentar la creativitat i la llengua, elements que, segons ha afirmat, formen part de l’ADN de l’entitat que presideix. Per la seva banda, el president de la Fundació .cat, Genís Roca, ha recordat que fa vint anys el domini .cat va donar “identitat digital” en català i amb aquests guardons volen eixamplar els seus objectius.
Les tres entitats han creat un comitè assessor format per una dotzena de personalitats vinculades al sector com Albert Lloreta de Bonobo Films, Miquel Campany del Col·legi Oficial de màrqueting i Comunicació de Catalunya, la periodista i comunicadora Gina Tost, i Magda Gregori de La Mira, entre d’altres.
La missió dels Premis Crit és impulsar la llengua catalana com a llengua de creació digital de qualitat per fomentar el talent creatiu a les xarxes socials, professionalitzar el sector, oferir més oportunitats i visibilitat als creadors i inspirar les noves generacions a crear contingut en català. Els impulsors esperen que el premi sigui el “més prestigiós i innovador de l’ecosistema digital en llengua catalana”.
Categories de guardons
Pel que fa a les categories generals dels premis hi ha la del millor creador de l’any; el millor projecte de l’any, així com el més innovador; la millor campanya digital i el creador emergent de l’any. El premi al millor vídeo de l’any serà escollit a través del vot del públic fins el 19 de juny.
Els participants podran presentar la seva candidatura i el mateix públic podrà presentar els candidats segons la temàtica: entreteniment, divulgació científica, llengua, gastronomia, art i cultura, compromís social, informació i actualitat, esport, humor i estil de vida.
Romà ha detallat que els premis aportaran visibilitat als creadors, fet que facilitarà les col·laboracions amb les empreses. També els obrirà la porta a participar a la plataforma de 3Cat per a joves, EVA.
Foto: Ramon Grau, Rosa Romà i Genís Roca en la presentació dels Premis Crit / Sara Soteras – ACN