Ajudar la pagesia per salvar el gal·lès

El govern de Gal·les es proposa ajudar els agricultors per promoure la llengua
El govern de Gal·les s’ha proposat preservar i promoure el gal·lès els propers anys i considera l’agricultura una peça clau del seu pla, ja que els pagesos són el segment de població que, de llarg, més parla la llengua autòctona (un 43% contra el 19% del total de la població).
Segons ha informat la BBC, el comissionat de la llengua gal·lesa del govern de Gal·les, Aled Roberts, considera que la millor manera d’ajudar l’idioma és donant suport econòmic a la pagesia, amenaçada per la sortida del Regne Unit de la Unió Europea, fet que els deixarà sense els subsidis europeus a l’agricultura. De fet, el govern gal·lès va dur a terme diverses sessions de treball amb propietaris de granges en fires agrícoles per trobar solucions al problema. Les gestions, però, van quedar interrompudes per la pandèmia del coronavirus.
El govern gal·lès es va fixar com a objectiu el 2016 arribar a un milió de parlants de gal·lès el 2050, una xifra que representaria, pràcticament, el doble de parlants que hi ha ara. Per acostar-s’hi necessiten els pagesos. “Aquest sector és un baluard de la llengua”, avisa Roberts.