Wednesday, April 30, 2025
Actualitat

Escola Valenciana exigeix que s’acrediti un C1 de valencià per accedir a la direcció d’À Punt

L’entitat denuncia que l’únic criteri per demostrar el nivell de llengua en la convocatòria pública és una entrevista

Escola Valenciana ha denunciat aquest dimecres que les bases de la convocatòria pública per a accedir tant a la Direcció General de la Societat Anònima de Mitjans de Comunicació de la Comunitat Valenciana com a la presidència del consell rector de la Corporació Valenciana de Mitjans de Comunicació no asseguren de manera efectiva el coneixement de valencià, el qual es comprovarà únicament mitjançant una entrevista. L’entitat reclama que el nivell de valencià es garanteixi, de manera efectiva, com a requisit mínim d’un C1 dins les bases de la convocatòria i acreditat de forma objectiva amb un certificat de la JQCV o equivalent.

Escola Valenciana, que ja va denunciar aquests fets el juliol passat, abans que es publiquessin les bases el mes d’octubre passat, lamenta que es continuï sense incorporar aquesta demanda com a requisit per accedir a la direcció d’À Punt i insta la Generalitat Valenciana a establir de forma immediata el requisit lingüístic per accedir a tots els llocs de treball de la funció pública.

L’entitat remarca que “la competència lingüística té encara més sentit en una direcció dins l’àmbit audiovisual” i recorda que aquest cas “no és únic ni aïllat, sinó que el trobem a altres bases de convocatòria pública com en l’accés a la presidència del Consell Rector de la CVMC”.

Escola Valenciana lamenta que, després de quaranta anys d’Estatut d’Autonomia i 39 anys de Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, els representants polítics no hagin tingut la capacitat de legislar perquè el valencià “siga una llengua útil i necessària als diferents àmbits administratius i socials, com són l’àmbit educatiu, laboral, sanitari, comercial, d’oci…”. Aquesta manca de capacitat per garantir els drets lingüístics és, a més, “un fracàs col·lectiu com a poble”, ja que “s’han desenvolupat només “actes parcials sense un projecte global i generalitzat”, afegeix l’entitat.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Verified by ExactMetrics